سرخط خبرها:
در نشست با سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران عنوان شد:
استاندار سمنان: استان سمنان آماده توسعه روابط همه جانبه با کشور چین است
استاندار سمنان گفت: استان سمنان در بحث فرآوری مواد معدنی و صادرات و همچنین توسعه روابط همه جانبه، برای جذب سرمایه گذار از کشور چین آمادگی کامل دارد.
به گزارش روابط عمومی ، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان ، سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز شنبه 17 شهریور 1403 در نشست با زونگ پی وو ، سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران در محل دفتر خود ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور سفیر کشور چین در استان سمنان، با بیان اینکه استان سمنان، استان استعدادها و گنجینه فرهنگها است، گفت: ارتباط بسیار خوبی میان ایران و چین در حال حاضر وجود دارد، افتخار ما این است که استان سمنان‌ نماینده کشور ایران در اتحادیه راه ابریشم است، به همین واسطه آثار بسیاری از مجموعه راه ابریشم در استان وجود دارد که می توانند بازدید داشته باشند.
وی افزود: در بحث صادرات و واردات با کشور چین ارتباط بسیار خوبی داریم، همچنین در بحث نیروگاه خورشیدی و معدن از ظرفیت سرمایه گذار چینی در استان بهره مند هستیم و ارتباط بسیار خوبی وجود دارد.
هاشمی ادامه داد: وجود دو فرودگاه بین المللی در استان، در شهر سمنان و شاهرود یکی از فرصت های بی نظیر برای توسعه روابط با کشور چین است.
استاندار سمنان با اشاره به عقد تفاهمنامه با کشور چین برای قطار سریع السیر، گفت: بالغ بر 700 کیلومتر از این تفاهمنامه که در کشور قرار است اجرایی شود، در استان سمنان قرار دارد.
وی با بیان اینکه استان سمنان برای بحث سرمایه گذاری در کشور ایران سرآمد است، بیان داشت: مرغوبترین پسته کشور در استان سمنان و در شهرستان دامغان کشت می شود و سالانه بیش از 6 هزار میلیارد تومان فروش پسته داریم.
هاشمی تصریح کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری بیش از 615 تُن محصولات مختلف از استان سمنان به کشور چین صادر شده است و در حوزه توسعه کشت گلخانه ای، نیروگاه خورشیدی و معادن، آمادگی جذب سرمایه گذار داریم.
استاندار سمنان از نگاه ویژه سفیر کشور چین و سفر به استان سمنان تقدیر نموده و با بیان اینکه امید می رود این دیدار شروع کار استان سمنان با کشور چین در بحث توسعه روابط بین دو کشور باشد، گفت: استان سمنان آمادگی خواهرخواندگی با یکی از استان های کشور چین را دارد.
تاریخ:
1403/06/17
تعداد بازدید:
315
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal